Pilates

Pilates

Το Pilates είναι μια μέθοδος άσκησης τού σώματος, η οποία προήλθε από την τεχνική Contrology του Joseph H. Pilates. Ο ίδιος ο Pilates περιέγραψε τη μέθοδό του ως την “τέχνη των εναρμονισμένων σώμα-πνεύμα-ψυχή μέσα από φυσικές κινήσεις και με αυστηρό έλεγχο τής βούλησης”.

Λίγες καλοσχεδιασμένες κινήσεις, που γίνονται σε μια ισορροπημένη ακολουθία σχηματίζουν τις ασκήσεις τής μεθόδου, οι οποίες είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να ασκούν όλους τους κινητικούς μύες του ανθρώπου. Η μέθοδος είναι ένας συνδυασμός τής ανατολικής και τής δυτικής προσέγγισης στην άσκηση. Προσεγγίζει την κίνηση δίνοντας έμφαση τόσο στον μυϊκό τόνο και τη δύναμη, όσο στην ευλιγισία και στο να είναι κάποιος συγκεντρωμένος στον εαυτό του.

Το Pilates εστιάζει στην ενδυνάμωση τού κέντρου τού σώματος (κοιλιά, γοφοί, και κάτω μέρος τής πλάτης) ώστε ο ασκούμενος να αποκτήσει ένα σταθερό κέντρο στήριξης, χαλαρώνοντας ταυτόχρονα την ένταση των άκρων.

… αποτελέσματα

1) Βελτιώνει τη σωστή στάση του σώματος, το συγχρονισμό και την ισορροπία
2) Συνδέει και ευθυγραμμίζει τα μέρη του σώματος μεταξύ τους
3) Αποφορτίζει τις περιοχές που καταπονούνται και μπλοκάρουν λόγω εργασίας, άγχους, κακής χρήσης ή και κακής στάσης
4) Βοηθάει στην καλή υγεία και στην βελτίωση της σεξουαλικής ζωής
5) Δίνει σωματική ευεξία και αυξάνει τη φυσική και νοητική δύναμη
6) Κάνει το σώμα πιο σφικτό και με καλύτερο σχήμα
7) Κάνει τους μύες πιο εύκαμπτους και τις αρθρώσεις πιο ευλύγιστες
8) Ανακουφίζει από τους πόνους της πλάτης η της μέσης
9) Αυξάνει το αναπνευστικό εύρος και βελτιώνει τη λειτουργία της αναπνοής
10) Χαρίζει καλύτερο βραδυνό ύπνο
11) Μειώνει το αίσθημα της κούρασης στην καθημερινή ζωή

… σε ποιούς απευθύνεται

1) Σε όλους τους επαγγελματίες της κίνησης χορευτές,γυμναστές, αθλητές, πρωταθλητές που χρειάζονται ένα σώμα πάντα έτοιμο
2) Σε όσους προτιμούν να προλάβουν την οστεοπόρωση αντί να υποφέρουν από αυτή
3) Σε άτομα με μυοσκελετικά προβλήματα όπως λόρδωση, κύφωση, σκολίωση
4) Σε όσους υποφέρουν από χρόνιους πόνους και καταπονημένες ή χειρουργημένες αρθρώσεις όπως κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου, σπονδυλοδεσία, αυχενικό σύνδρομο, δισκοπάθεια, μηνίσκο, οσφυαλγία, ισχιαλγία, χονδροπάθεια, κακώσεις, τενοντίτιδα
5) Σε άτομα με σκλήρυνση κατά πλάκας, χρόνια αναπνευστική πνευμονοπάθεια, καρδιοπαθείς, καρκινοπαθείς
6) Στους ηλικιωμένους,τις εγκύους, τις λεχώνες και τους έφηβους που έχουν ανάγκη από άσκηση και φροντίδα
7) Σε όσους εργάζονται με το μυαλό
8) Σε όσους αποφεύγουν τα πολυπληθή τμήματα, αλλά προτιμούν την εξατομικευμένη εκγύμναση
9) Σε ανθρώπους που αναζητούν έναν εναλλακτικό τρόπο εκγύμνασης, ώστε η άσκηση να είναι και να γίνεται παραπάνω από σωματική

Joseph Hubertus Pilates

O J.H.Pilates γεννήθηκε στη Γερμανια το1880 Σαν παιδί υπέφερε από άσθμα, ραχίτιδα και ρευματικό πυρετό. Αιτίες που τον οδήγησαν να εφεύρει μία μέθοδο αρχικά αποκατάστασης για τον ίδιο. Το 1912 πήγε στην Αγγλία όπου δίδασκε αυτοάμυνα στους αστυνομικούς της Scotland Yard.

Δύο χρόνια αργότερα, το 1914, τίθεται σε περιορισμό σε στρατόπεδο και εκεί αναπτύσσει τη μέθοδό του με αποτέλεσμα οι συγκρατούμενοί του να γλυτώσουν από την επιδημία γρίππης το 1918 όπου σκότωσε χιλιάδες μόνο στη Βρεταννία. Μετά το τέλος του πολέμου γυρνάει στη Γερμανία όπου συνεργάζεται με όλους τους πρωτοπόρους του χορού εκείνης της εποχής όπως ο Rudolf Von Laban και εργάζεται ως εκπαιδευτής της αστυνομικής δύναμης του Αμβούργου.

Το 1923 πήγε στην Ν.Υόρκη οπού έφτιαξε το δικό του studio μαζί με τη γυναίκα του Clara. Πέθανε σε ηλικία 87 ετών το 1967.

BODYCENTRIC - Gyrotonic and Gyrokinesis pilates

BODYCENTRIC – Gyrotonic and Gyrokinesis pilates

Studio Bodycentric στην Αθήνα: Gyrotonic® - Gyrokinesis® pilates

Studio Bodycentric στην Αθήνα: Gyrotonic® – Gyrokinesis® pilates