Gyrotonic® & Gyrokinesis®

 

Gyrotonic® & Gyrokinesis® Expansion System – Pilates

Gyrotonic Expansio System®

Το Gyrotonic® είναι ένα νέο σύστημα άσκησης που χρησιμοποιεί τις αρχές του Gyrokinesis® ως βάση για να γυμνάσει το σώμα και να κινητοποιήσει τις αρθρώσεις. Η μοναδικότητα του είναι ότι δυναμώνει και διατείνει το σώμα με την ελάχιστη προσπάθεια, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την έκταση κίνησης στις αρθρώσεις και βελτιώνει τον συντονισμό. Το σύστημα αυτό εξυπηρετείται από μια σειρά ειδικά σχεδιασμένων μηχανημάτων που κατασκευάστηκαν έχοντας ως γνώμονα το ανθρώπινο σώμα και με σεβασμό στην απόλυτη ελευθερία στην κίνηση.

Τα μηχανήματα του Gyrotonic® κινούν ταυτόχρονα παραπάνω από μια αρθρώσεις χωρίς αυτές να συμπιέζονται, με αποτέλεσμα να δυναμώνουν οι σύνδεσμοι. Οι ακολουθίες των κινήσεων είναι φυσικές, αδιάκοπες και δημιουργούν μια συνέχεια ανάμεσα στις συσπάσεις και στις διατάσεις μέσω περιστροφικών κινήσεων των αρθρώσεων, ώστε ο σκελετός να κερδίζει ένα ισορροπημένο στήριγμα.

Οι ασκήσεις γίνονται με μια σφαιρική συναίσθηση και μια κυκλικότητα κίνησης και βοηθούν τον ασκούμενο να γυμναστεί έχοντας συνεχή επίβλεψη, ποικιλία στην ελεγχόμενη αντίσταση και πραγματικά αθλητική διέγερση χωρίς κανένα περιορισμό στην ταχύτητα. Το Gyrotonic® απευθύνεται σε επαγγελματίες της κίνησης (αθλητές, χορευτές), σε ανθρώπους όλων των ηλικιών είτε είναι υγιείς είτε βρίσκονται σε φάση αποθεραπείας από κάποιον τραυματισμό.

Gyrokinesis ® (The Essential of Body Kinetics)

Bodycentric - Μέθοδος Pilates - Gyrotonic® & Gyrokinesis® Expansion System

Το Gyrokinesis® είναι ο πυρήνας της μεθοδολογίας του Τζούλιους Χόρβαθ. Σ’αυτήν υπάρχει ένας συνδυασμός πολλών βασικών αρχών και κινήσεων της γιόγκα, του χορού, της γυμναστικής και του Τάι Τσι. Το σύστημα αυτό δουλεύει το σώμα μέσω 7 φυσικών κινήσεων της σπονδυλικής στήλης: κάμψη μπροστά, πίσω, στο πλάι δεξιά και αριστερά, επίσης σπειροειδής κίνηση προς τα δεξιά και προς τα αριστερά καθώς και μια κυκλική κίνηση. Το κλειδί της μεθόδου είναι η ρευστότητα.

Η μέθοδος είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να κινεί συστηματικά αλλά με ήπιο τρόπο όλες τις αρθρώσεις και τους μύες με ρυθμικές και κυματιστές κινήσεις δίνοντας την αίσθηση του χορού. Η κίνηση δραστηριοποιεί τα εσωτερικά όργανα του σώματος και η αντίστοιχη αναπνοή που ακολουθεί την κάθε άσκηση ολοκληρώνει την κίνηση. Οι στάσεις δεν κρατιούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα μαθήματα αρχαρίων ξεκινούν με απλές αναπνευστικές οδηγίες και με ένα μασάζ το οποίο κάνει ο καθένας στον εαυτό του, ώστε το σώμα να δραστηριοποιηθεί ομαλά.

Το επόμενο σημείο στο οποίο εστιάζουν οι ασκήσεις είναι η σπονδυλική στήλη και η λεκάνη. Καθήμενοι σε καρεκλάκια οι ασκούμενοι κινητοποιούν την σπονδυλική στήλη μέσα από μια σειρά κινήσεων οι οποίες επεκτείνονται έτσι ώστε να ελευθερώσουν τα ισχία, τα γόνατα, τους δικέφαλους των ποδιών κ.ο.κ. σε κάθε δυνατή κατεύθυνση. Η αντίστοιχη ακολουθία στην αναπνοή διεγείρει το νευρικό σύστημα και οξυγονώνει το αίμα.

Στα πιο προχωρημένα μαθήματα προστίθενται οι ασκήσεις αντοχής ώστε το σώμα να είναι προετοιμασμένο να αντιμετωπίσει πιο κουραστικές δραστηριότητες. Τα μαθήματα γίνονται σε καθιστή και όρθια θέση αλλά και σε στρώματα.